Jäsenmaksu

Jäsenmaksut vuodelle 2024 (päivitetty 12.12.2023):

• RTTL henkilöjäsen 37,50€/kk
  • RT jäsen 38,50€/kk
  • RRI jäsen 38,50€/kk

Jäsenmaksu on tulonhankkimismeno, jonka voi vähentää täysimääräisenä verotuksessa.

RTTL päättää jäsenmaksun vuosittain valtuuston syyskokouksessa. Yllä olevat summat sisältävät Insinööriliiton, KOKO-kassan, RTTL:n sekä mahdollisen RRI:n tai RT:n jäsenmaksut. Insinööriliitto perii kaikki jäsenmaksut valitsemallasi tavalla.

Työnantajaperinnän piirissä olevalta jäsenmaksu peritään suoraan palkasta, jos jäsen antaa siihen suostumuksensa. Työnantajaperintä on käytössä ainakin VR:llä ja NRC:llä. Jos työnantaja ei peri jäsenmaksua, Insinööliitto lähettää jäsenelle joulu-tammikuussa jäsenmaksulaskun, jonka voi maksaa kertasuorituksena tai kuukausittain.

Olethan yhteydessä Insinööriliiton asiakaspalveluun, jos työsuhteesi tiedoissa tapahtuu muutoksia.